SAYANGI BUMI ANDA

SAYANGI BUMI ANDA
Kekalkan kehijauan..memberi 1,000 kebaikan kepada kita..

February 20, 2011

Cerita cinta..

Assalamualaikm semua....aku rasa macam nak buat ceritalah, boring sangat-sangat sekarang nie..tapi aku tak tahu nak tulis apa dalam blog..???

Uuuurmm..ok dah dapat dah..

Kesejukan pagi, telah membuat aku terjaga dan terus terjaga. Aku mengambil keputusan untuk bangun dari katil yang empuk untuk bangun solat sunat dan seterusnya solat subuh. Aku pun bersiap dan berkemas seperti biasa untuk pergi offis pukul 8.00am nanti. `Isshh.., anak dara sorang nie tak bangun lagi ke..orang surau dah bang tu..kang lambat pula pergi kerja..', aku berseloroh sendirian. Jam telah menunjukkan tepat pukul 6.00am. Aku mengetuk pintu bilik si Nora berkali-kali untuk mengejutnya bangun tidur. Dia tu memang macam tu, kalau tidur tak ingat dunia..terpaksalah aku menjadi jam locengnya setiap hari. Kadang-kadang tu, aku berlakon..pernah hari tu, aku menjerit ada kebakaran berlaku. Aku sengaja kuatkan suara, tak sangka lakonan aku menjadi hari tu. Terasa nak pecah perut aku di buatnya pagi tu. Daripada senyap, terus jadi bising dengan suara kami berdua bergurau sesama sendiri. Nak tahu tak, si Nora mukanya sebiji macam Mak Lampir dalam filem Melayu, . Dengan rambut mengerebang, aku rasa kalau ada cicak..cicak tu pun akan takut lihatnya. Pastu, dia punya muka macam baru kena kejar dengan hantu..cuaklah tu. Akhirnya, baru dia perasan yang dia kena tipu dengan aku...last-last aku juga dikejarnya satu ruang tamu sebab kacau dia tidur. 

Tiada respon yang aku dapat dari ketukan aku yang bertalu-talu nie. Aku letak telinga aku dekat pintu bilik dia, saja nak dengar...`aiikk, senyap aje..selalunya bunyi enjin kapal terbang(kipas angin) dia tu..tak panas ke Nora tidur hari ni',Iza sudah mula berasa bimbang. Iza pergi ke biliknya semula untuk mengambil kunci bilik kawannya itu.
Kalau ada garfu, mesti ada sudu kan...
Mereka tak akan berpisah..
Tiba-tiba....,
Waktu berpaling ke belakang. ``Aarggghhhhhhhhhh............'',(jerit ketakutann)
GEDEBUK.......(jatuh pengsan)...




Kenapa...?
Apa yang terjadi seterusnya....?
Tunggu ajelah,,,nanti aku updated lagiii...:-)
Kalau nak komen, komenlah.....Aku nak tengok pendapat korang dan beri pandangan tentang hasil cerpen aku nie.....

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...